În perioada 19 Octombrie – 7 Decembrie 2020 studenții din anul 3 de la specializarea Inginerie Economică în Domeniu Mecanic au participat alături de colegi de la facultățile de Științe Economice (specializările Business Administration și Marketing) și Științe Socio-Umane (specializările Comunicare și Relații Publice și Resurse Umane) la programul Sibiu Impact Makers – un program care și-a propus să aducă împreună studenți de la specializări diferite pentru a găsi soluții inovative la probleme importante din comunitate. Având în vedere contextul fără precedent generat de pandemia Covid-19, ediția din acest an și-a propus să abordeze o zonă mai puțin explorată a antreprenoriatului – Antreprenoriat în timp de criză. Astfel obiectivul Sibiu Impact Makers 2.0 – Entrepreneurship in Times of Crisis and Emergency este să mobilizeze și să cointereseze studenții într-un proces de identificare de soluții sustenabile la provocările educației generate de Covid-19.

Etapele metodologiei Design Thinking

Activitățile s-au desfășurat integral online, folosind platforma specializată Sprintbase. Cei 127 de studenți implicați au învățat metodologia Design Thinking. Design Thinking e o metodă utilizată de designeri de grafică, UX și UI, manageri de proiecte, ingineri de software, antreprenori, oameni de marketing și practic de oricine care vrea să găsească o soluție creativă la o problemă cu care se confruntă.

Captură de ecran din platforma Sprintbase

După finalizarea programului studenții au reușit:

  • Să cunoască metodologia Design Thinking pentru identificarea soluțiilor la probleme complicate
  • Să înțeleagă impactul acțiunilor lor în comunitate
  • Să folosească instrumente pentru empatizarea, înțelegerea și definirea comportamentului consumatorilor
  • Să identifice probleme și să le reformuleze pentru a facilita procesul creativ de soluționare a lor
  • Să genereze soluții și să aplice metode de selectare a celor mai potrivite dintre ele
  • Să prototipeze și să testeze soluții – în contextul distanțării sociale
  • Să înțeleagă și să integreze feedback-ul primit pentru adaptarea la nevoile reale ale consumatorului
  • Să formeze comunități responsabile a căror acțiuni vor avea impact social pozitiv
  • Să colaboreze cu echipe aflate la distanță
  • Să utilizeze tehnologia pentru îndeplinirea sarcinilor de lucru collaborative
  • Să identifice resurse informaționale și să le utilizeze corect
In urma interviurilor studenții au identificat profile ale utilizatorilor

În cadrul acestui program au fost generate 24 de soluții, iar cele mai bune au fost prezentate în fața unui juriu și premiate.

Mai multe detalii despre program aici:

Sibiu Impact Makers 2020 Ca în fiecare an studenții Universității “Lucian Blaga” din Sibiu s-au ridicat la nivelul…

Posted by EduHub on Wednesday, December 9, 2020

Leave a Comment